Завдання на період подовжених канікул з 08.04.2019 по 12.04.2019



Завдання на період з 08.04.2019  по 12.04.2019
7 клас алгебра
Тема «Розв’язування задач за допомогою систем лінійних рівнянь»
1. Опрацювати п.29
2. Розв’язати задачі:
1) За 7 кг апельсинів і 4 кг лимонів заплатили 260 грн. Скільки коштує 1 кг апельсинів і скільки 1 кг лимонів, якщо 5 кг апельсинів дорожчі за 2 кг лимонів на 40 грн.? (див. приклад 1, п. 29)
2) Два туристи вирушили одночасно з двох міст, відстань між якими 38 км, і зустрілися через 4 год. З якою швидкістю рухався кожний турист, якщо відомо, що перший до зустрічі подолав на 2 км більше за другого? (див. приклад 2, п. 29)
3) На елеватор завезли 350 т пшениці двох сортів. Перший сорт містить 2% відходів, другий 3 %. Після очищення залиши­лося 341 т чистої пшениці. Скільки пшениці кожного сорту за­везли на елеватор?   (див. приклад 3, п. 29)

7 клас геометрія
Тема «Коло,описане навколо трикутника і коло, вписане в трикутник»
1. Опрацювати § 19, повторити § 17, § 18.
2. Опрацювати теоретичний матеріал
Коло, описане навколо трикутника
Коло називається описаним навколо трикутника, якщо всі вершини трикутника розміщені на колі.
Центр кола рівновіддалений від усіх вершин, тобто повинен розташовуватися в точці перетину серединних перпендикулярів до сторін трикутника.
 Навколо будь-якого трикутника можна описати коло, оскільки серединні перпендикуляри до сторін перетинаються в одній точці.
  
Для гострокутного трикутника центр кола знаходиться в трикутнику.


            Інша ситуація з прямокутним і тупокутним трикутниками.
             

Коло, вписане в трикутник
Коло називається вписаним у трикутник, якщо всі сторони трикутника дотикаються до кола.
Центр кола рівновіддалений від усіх сторін, тобто повинен розміщуватися в точці перетину бісектрис трикутника.
У будь-який трикутник можна вписати коло, оскільки бісектриси трикутника перетинаються в одній точці.

Так як бісектриси кутів трикутника завжди перетинаються всередині трикутника, для всіх трикутників центр вписаного кола розміщується в трикутниках.
У рівностороннього трикутника збігаються бісектриси, медіани та висоти, тобто ці відрізки є також серединними перпендикулярами. Це означає, що центри описаного і вписаного кола збігаються.
2. Розв’язати задачі:
1) Знайдіть ВОС, якщо КВС=70о?
2) Навколо рівнобедреного трикутника ABC (AB = BC) описано коло з центром O.
а) Доведіть, що АОВ=СОВ.
б) Знайдіть кут AOC, якщо АВС=40о.

3) Точка дотику вписаного кола ділить бічну сторону рівнобедреного трикутника на відрізки 3 см і 5 см, починаючи від основи. Знайдіть периметр трикутника.

Завдання на період з 08.04.2019  по 12.04.2019
8 клас алгебра
Тема «Квадратний тричлен і його корені. Розкладання квадратного тричлена на лінійні множники»
1. Опрацювати п. 21. Виписати та вивчити означення та теореми.
Отже:
Квадратний тричлен, його корені.
Розкладання квадратного тричлена на лінійні множники
Квадратним тричленом називається многочлен вигляду ax2 + bx + c, де x — змінна, a, b і c — деякі числа-коефіцієнти, при цьому a ≠ 0. Коренями квадратного тричлена називаються числа, при яких тричлен дорівнює нулю.
Отже, щоб знайти корені квадратного тричлена, треба скласти відповідне йому квадратне рівняння (у лівій частині даний тричлен, у правій — нуль) і розв’язати його. Корені квадратного рівняння будуть коренями відповідного квадратного тричлена.
Якщо числа x1 і x2 є коренями деякого квадратного тричлена, то його можна розкласти на три множники, один із яких є першим коефіцієнтом тричлена при x2, а два інші є різницею змінної x і кожного з коренів тричлена: ax2 + bx + c = a(x - x1)(x - x2).
Якщо квадратний тричлен має один корінь, то його можна розкласти на множники, один із яких є першим коефіцієнтом, а другий є квадратом різниці змінної x і кореня тричлена: ax2 + bx + c = a(x - x1)2.
Якщо тричлен коренів не має, то його не можна розкласти на лінійні множники.
2. Виконати завдання
Розкласти на множники квадратний тричлен (див. приклад 1 п. 21)
1. x2 - 10 x + 21 
2. x2 - x - 90
3. -x2 - 8 x + 20
4. 4x2 + 44 x + 120
5. -3x2 + 24 x - 63
6. 2х2+х-3
7. х2-26х+120
8.  10х2-11х+3
9.  х2-24х-56
10. 4х2-3х+1
11. 9х2-12х+4
12. х2-18х+77
8 клас геометрія
Тема «Поняття площі. Площа прямокутника. Площа паралелограма»

1. Повторити теоретичний матеріал з теми «Многокутники» (повторити § 20)

Многокутник

 

Замкнена ламана, ланки якої не перетинаються, називається многокутником. Вершини ламаної називаються вершинами многокутника , ланки ламаної — сторонами . Відрізки, що сполучають несусідні вершини многокутника, називаються діагоналями Многокутник, що має n вершин, називається n - кутником .
Многокутник називається опуклим , якщо він лежить в одній півплощині відносно будь-якої прямої, що містить його сторону.
На малюнку нижче зліва зображений не­опук­лий многокутник, на малюнку справа — опуклий.
Теорема: Сума кутів опуклого n -кутника дорівнює 180 ° ( n -2) .
Зовнішнім кутом опуклого многокутника при даній вершині називається кут, суміжний із внутрішнім кутом многокутника при цій вершині.
Теорема: Сума зовнішніх кутів опуклого многокутника, узятих по одному при кожній вершині, дорівнює 360 ° .

Правильні многокутники

Опуклий многокутник називається правильним , якщо в нього всі сторони рівні й усі кути рівні.
Многокутник називається вписаним у коло , якщо всі його вершини лежать на деякому колі.
Многокутник називається описаним навколо кола , якщо всі його сторони дотикаються до деякого кола.

Теорема 3: Правильний опуклий многокутник є вписаним у коло й описаним навколо ­кола. Вписане й описане кола правильного многокутника мають один і той самий центр, який називається центром многокутника .
Кут, під яким видно сторону правильного многокутника із цього центра, називається центральним кутом многокутника .

2. Розв’язати задачі

1) Знайдіть суму кутів опуклого дев’ятикутника.
2) Визначте кількість сторін опуклого многокутника, сума кутів якого дорівнює 2520о.

3. Опрацювати §21. Записати конспект

Поняття площі

Площа  фігури — додатна величина, числове значення якої має такі властивості:
1. Рівні фігури мають рівні площі.
2. Площа фігури дорівнює сумі площ її частин.
3. Площа квадрата зі стороною, рівній одиниці виміру, дорівнює одиниці.
Площа прямокутника дорівнює добутку довжин двох його суміжних сторін.S=ab , де a і b — суміжні сторони прямокутника. (малюнок) 
Площа квадрата дорівнює квадрату довжини його сторони:S=a2 , де a — сторона квадрата. (малюнок)4. Записати задачі

4. Розв’язати задачі
1) Довжина сараю 80 дм, ширина 60 дм. Дрова займають ¾ усієї площі, на решті площі лежить цегла. Скільки квадратних метрів площі зайнято під цеглу?
      2) Периметр прямокутника дорівнює 52 см, а його сторони відно­сяться як 4:9. Знайдіть: а) площу прямокутника; б) сторону квадрата, площа якого дорівнює площі прямокутника.
3) Підлогу, що має форму прямокутника, розміром 3,5 метри на 4 метри необхідно покрити плиткою. Скільки плиток для цього знадобиться, якщо плитка має форму квадрата зі стороною 40 см.

Завдання на період з 08.04.2019  по 12.04.2019
9 клас. Алгебра
Тема  «Початкові відомості про статистику. Статистичні дані. Способи подання даних. Частота . Середнє значення. Характеристики варіаційних рядів. Середні значення. Мода, медіана вибірки»
1. Опрацювати п. 24.
2. Переглянути відео «Початкові відомості про статистику» https://www.youtube.com/watch?v=agTeiKu6VrQ
3. Записати і вивчити означення
1.Об’єм вибірки – кількість досліджуваних об’єктів.
2. Ранжирування – розміщення даних в порядку зростання.
3. Варіанта – у ранжируваному ряді значення кожної групи.
4. Частота – число, яке показує скільки разів повторюється значення варіанти.
5. Відносна частота обчислюється 
 
6. Мода вибірки – те її значення, яке трапляється найчастіше.
7. Медіана вибірки – це число яке «поділяє» навпіл упорядковану сукупність усіх значень вибірки. Якщо кількість чисел у ряді непарна, то медіана – це число записане посередині(аналогія з медіаною в геометрії). Якщо кількість чисел у ряді парна, то медіана – це середнє арифметичне всіх чисел ряду.
8. Середнім значенням вибірки називають середнє арифметичне усіх чисел ряду даних вибірки.
9. Середнє значення, моду і медіану називають мірами центральної тенденції отриманої сукупності даних.
4. Записати приклад з відео.
5. Розв’язати задачу:
Економіст, аналізуючи тарифні розряди працівників одного з цехів заводу, вибрав документи 20 робітників і виписав з них послідовність чисел що вказують на тарифні розряди (кваліфікацію робітників): 4, 4, 3, 2, 5, 2, 3, 5, 4, 3, 3, 2, 5, 4, 5, 4, 6, 3, 4, 5.
1) знайти об’єм вибірки, 2) розмах вибірки, 3) ранжирувати ряд вибірки, 4) скласти частотну таблицю, 5) знайти відносну частоту, 6) побудувати гістограму, 7) побудувати полігон частот, 8) знайти центральні тенденції вибірки: середнє значення, моду, медіану.

9 клас. Геометрія
Тема  «Паралельне перенесення»
1. Опрацювати § 22.
2. Записати конспект
Паралельне перенесення — пере­творення, при якому точки зміщуються в тому самому напрямі на ту саму від­стань .
Іншими словами, паралельним пере­несенням фігури F в напрямі променя ОА на відстань а називається перетворен­ня F на фігуру F1, унаслідок якого кожна точка X фігури F переходить у точку X1 фігури F1 у напрямі променя ОА на від­стань а.
Паралельне перенесення визначає вектор, за яким відбувається перенесення.
Введемо на площині декартові коор­динати х і у. Перетворення фігури F, при якому довільна точка (х; у) переходить у точку (x + a; y + b), де а, b — ті самі числа для всіх точок (х; у), називається паралельним перенесенням
Паралельне перенесення задається формулами 
Ці формули виражають координати х1, у1 точки фігури F1, у яку переходить точка (х; у) фігури F при паралельному перенесенні.
Властивості паралельного перенесення
1)    Паралельне перенесення є рухом.
2)    При паралельному перенесенні точки переміщуються вздовж паралельних прямих (або однієї прямої) на ту саму відстань.
3)    Пряма переходить у паралельну пряму (або в себе); промінь  переходить у співнапрямлений промінь.            
4)    Які б не були точки А і А1 існує єдине паралельне перене­сення, при якому точка А переходить у точку А.
5)    Якщо точка А1(х1; ух) є образом точки А(х; у) при паралель­ному перенесенні, то
де а, b — деякі числа.
3. Розв'язати задачі
 1.     Паралельне перенесення задається формулами х1 = х + 3, y1 = y3. У яку точку при цьому паралельному перенесенні переходить точка А(2; 3)?
2.     Паралельне перенесення задається формулами х1 = х + 1, у1 = - у + 2. Точка А при цьому переходить у точку В(2; 3). Знай­діть координати точки А.
3.     Точка А(1; 2) при паралельному перенесенні переходить у точку В(3;2). Запишіть формули цього паралельного пере­несення.
4.     Побудуйте паралелограм ABCD. Виконайте його паралельне перенесення:
а) у напрямі АВ на відстань АС;
б) у напрямі АС на відстань АС.
Завдання на період з 08.04.2019  по 12.04.2019 
10 клас алгебра 
Тема «Похідна складеної функції»
1. Опрацювати конспект





 


































2. Переглянути відео https://www.youtube.com/watch?v=zb_6YZIzJzU
 (кажемо правильно:
степінь – він, чоловічий рід;
скорочуємо дріб, а не окремі числа;
не розглядаємо приклад 5 – ще не вчили)

3. Записати розв’язання прикладів до зошита






4. Знайти похідні функцій




10 клас геометрія
Тема «Перетворення у просторі та їх властивості»

1. Рух у просторі. Опрацювати конспект

Рухом називається перетворення, при якому зберігаються відстані між точками
 
















Види руху у просторі
    
1. Центральна симетрія (симетрія відносно точки):



2. Осьова симетрія (симетрія відносно прямої):



3. Дзеркальна симетрія (симетрія відносно площини):



4. Паралельний перенос (точки переносяться на даний вектор):



5. Поворот на даний кут навколо даної точки:





















































































































































2. Розв’язати задачі

Немає коментарів:

Дописати коментар