9 клас 22.03.2021 - 26.03.2021

До уваги учнів 9-А класу. На наступному тижні урок он-лайн з алгебри буде проведено в понеділок 22.03.2021 (3-й урок о 10.00). 

Он-лайн урок з геометрії в понеділок 22.03.2021 (4-й урок об 11.05) Посилання на уроки буде надсилати в групу класний керівник і вся інформація на блозі.

До уваги учнів 9-Б класу. На наступному тижні урок он-лайн з алгебри буде проведено в понеділок 22.03.2021 (5-й урок о 12.00). Он-лайн урок з геометрії в понеділок 22.03.2021 (6-й урок об 12.55) Посилання на уроки буде надсилати в групу класний керівник і вся інформація  на блозі.

 Завдання на період карантину (15.03.2021 - 26.03.2021)

9 клас

Алгебра

Понеділок 22 березня

Тема «Класичне означення ймовірності. Розв’язування задач»

1. Повторити п. 22, 23  підручника

2. Записати у зошит

Двадцять друге березня

Класна робота

Класичне означення ймовірності. Розв’язування задач

3. Ці записи ви робите до початку он-лайн уроку.

В  понеділок 22.03.2021 за розкладом о 10.00 (для 9-А) і о 12.00 (для 9-Б) переходимо за посиланням на урок

9-А клас

Tamara M приглашает вас на запланированную конференцию: Zoom.

Тема: Zoom meeting invitation - Zoom Meeting Tamara M

Время: 22 мар. 2021 10:00 AM Хельсинки

Подключиться к конференции Zoom

https://us05web.zoom.us/j/84420378464?pwd=YTd1dVpXbUdINlhYaXZTdE8xK3hEZz09

Идентификатор конференции: 844 2037 8464

Код доступа: e8PjJW

9-Б клас

Tamara M приглашает вас на запланированную конференцию: Zoom.

Тема: Zoom meeting invitation - Zoom Meeting Tamara M

Время: 22 мар. 2021 12:00 PM Хельсинки

Подключиться к конференции Zoom

https://us05web.zoom.us/j/89909546618?pwd=N3dQM1QzbEJIdkV2S2wvVVJHb0djZz09

Идентификатор конференции: 899 0954 6618

Код доступа: 21CCAj

4. Домашнє завдання:

Повторити  п. 22 - 23.  Виконати № 22.4, № 22.8, № 22.9, № 23.10

9 клас

Геометрія

Понеділок 22 березня

Тема «Паралельне перенесення. Розв’язування задач»

1. Опрацювати § 22.

2. Записати у зошит

Двадцять друге березня

Класна робота

Паралельне перенесення. Розв’язування задач

3. Ці записи ви робите до початку он-лайн уроку.

В  понеділок 22.03.2021 за розкладом об 11.05 (для 9-А) і о 12.55 (для 9-Б) переходимо за посиланням на урок

9-А клас

Tamara M приглашает вас на запланированную конференцию: Zoom.

Тема: Zoom meeting invitation - Zoom Meeting Tamara M

Время: 22 мар. 2021 11:05 AM Хельсинки

Подключиться к конференции Zoom

https://us05web.zoom.us/j/85138322341?pwd=b3pITlRicEJxMlZBaklPUWJvakFNQT09

Идентификатор конференции: 851 3832 2341

Код доступа: 8gty2r

9-Б клас

Tamara M приглашает вас на запланированную конференцию: Zoom.

Тема: Zoom meeting invitation - Zoom Meeting Tamara M

Время: 22 мар. 2021 12:55 PM Хельсинки

Подключиться к конференции Zoom

https://us05web.zoom.us/j/84356934985?pwd=TUZMZ0RyaEhFWmxBK2pHOUxHUDQ1Zz09

Идентификатор конференции: 843 5693 4985

Код доступа: 5KvYJf

4. Домашнє завдання:

 Виконати тест з теми "Перетворення " за посиланням

https://forms.gle/abNHgfkzELPYBWsd8

 Джерела:

http://interactive.ranok.com.ua/theme/contentview/serednya-ta-starsha-shkola/geometrya-9-klas/8206-testi/14570-testi

https://subject.com.ua/lesson/mathematics/geometry9/37.html

9 клас.

 Алгебра

П’ятниця 26 березня

Тема  «Початкові відомості про статистику. Статистичні дані. Способи подання даних. Частота . Середнє значення. Характеристики варіаційних рядів. Середні значення. Мода, медіана вибірки»

1. Опрацювати п. 24.

2. Переглянути відео «Початкові відомості про статистику» https://www.youtube.com/watch?v=agTeiKu6VrQ

Записати приклад у зошит.

3. Записати і вивчити означення

1.Об’єм вибірки – кількість досліджуваних об’єктів.

2. Ранжирування – розміщення даних в порядку зростання.

3. Варіанта – у ранжируваному ряді значення кожної групи.

4. Частота – число, яке показує скільки разів повторюється значення варіанти.

       5. Відносна частота обчислюється

6. Мода вибірки – те її значення, яке трапляється найчастіше.

7. Медіана вибірки – це число яке «поділяє» навпіл упорядковану сукупність усіх значень вибірки. Якщо кількість чисел у ряді непарна, то медіана – це число записане посередині(аналогія з медіаною в геометрії). Якщо кількість чисел у ряді парна, то медіана – це середнє арифметичне всіх чисел ряду.

8. Середнім значенням вибірки називають середнє арифметичне усіх чисел ряду даних вибірки.

9. Середнє значення, моду і медіану називають мірами центральної тенденції отриманої сукупності даних.

4. Домашнє завдання:

Домашнє завдання виконуєте у зошиті (після слів домашня робота пишете прізвище, ім'я, клас), фотографуєте або скануєте  та надсилаєте на пошту за адресою mtamara.school11@gmail.com

Завдання виконати до 28.03.2021 включно

Економіст, аналізуючи тарифні розряди працівників одного з цехів заводу, вибрав документи 20 робітників і виписав з них послідовність чисел що вказують на тарифні розряди (кваліфікацію робітників): 4, 4, 3, 2, 5, 2, 3, 5, 4, 3, 3, 2, 5, 4, 5, 4, 6, 3, 4, 5.

1) знайти об’єм вибірки, 2) розмах вибірки, 3) ранжирувати ряд вибірки, 4) скласти частотну таблицю, 5) знайти відносну частоту, 6) побудувати гістограму, 7) побудувати полігон частот, 8) знайти центральні тенденції вибірки: середнє значення, моду, медіану.

 

9 клас

Геометрія

П’ятниця 26 березня

Тема  «Розв’язування задач»

1. Повторити § 19-22.

2. Повторити конспекти попередніх уроків

3. Опрацювати  теоретичний матеріал. Знайти фото перерахованих вчених і ознайомитися з їх біографією

Геометричні перетворення оточують нас у повсякденному житті, вони спостерігаються у будові тіла людини, тварин, рослин і квітів, молекул ДНК, симетричні будівлі ваблять око, симетричне розташування елементів побуту приносить гармонію у наше світосприйняття.

Ідея перетворень є однією з провідних ідей сучасної математики. За її допомогою з успіхом доводять складні твердження з різних розділів геометрії, які виходять далеко за межі шкільного курсу. За допомогою геометричних перетворень і комп’ютерної  графіки кінематографісти бентежать уяву глядача дивовижними образами і незвичайними перевтіленнями на екрані. Перетворення допомагають художникам правильно будувати композиції картин.   

Історична довідка.

    Теорія геометричних перетворень виникла у зв’язку з пізнанням законів зображення предметів на площині. Спроби правильно відобразити на плоскому рисунку природні форми предметів здійснювалися задовго до виникнення писемності – люди малювали на стінах печер, скелях, посуді різноманітні рослини, тварин тощо. Тривала практика підказувала митцям, як передати на рисунку зображуваний предмет - так зароджувалося вчення про відповідності й перетворення. Раніше за інші були встановлені й вивчені закони перспективи. Стародавні греки дотримувалися їх уже в V-IVст.до н.е.

   В Епоху Відродження з’явилися перші фундаментальні дослідження з теорії перспективи, зокрема роботи видатних художників Леонардо да Вінчі (1452-1519) і Альбрехта Дюрера (1471-1528). Розробником математичних основ теорії проективних перетворень(теорії перспективи) став французький інженер і архітектор Жерар Дезарг (1593-1662). (слайди з портретами)

Завдяки теорії перспективи вдалося досягнути достатньої наочності зображень, однак технічний прогрес вимагав точного відтворення об’єктів із дотриманням розмірів. Багато талановитих учених доклали зусиль до створення теорії взаємно однозначних відповідностей на площині й у просторі. Серед них був, зокрема, французький математик Мішель Шаль (1793- 1880), який довів фундаментальну теорему про геометричні перетворення,нині відому як теорема Шаля (Будь-яке зображення зберігає орієнтацію, рух на площині являє собою або  поворот  (зокрема,  центральну  симетрію ),  або паралельне перенесення . Будь-яке змінює орієнтацію рух на площині є осьової або ковзної симетрією) .Підсумував наукові пошуки в галузі геометричних перетворень французький геометр Гаспар Монж (1746-1818), створивши новий розділ геометрії - нарисну геометрію.  Здобутки вчених у вивченні перетворень склали математичну основу розвитку багатьох галузей сучасної техніки.

Види геометричних перетворень

 3.Домашнє завдання: Розв’язати задачі і самостійно перевірити правильність їх розв’язування.  Записати ці задачі у зошит для класних і домашніх робіт

№1

Паралельне перенесення задається формулами  х1 = х + 3,  у1 = у + 1. В які точки при цьому паралельному переносі перейдуть точки А(-1;2);  В(-2;4); С(-1;3); D(-8;-4)?

                                          Розв’язання .

А(-1;2);   х=-1;   у=2,   тоді   х1 =-1+3=2;    у1 =2+1=3, точки В, С і D – самостійно

       Правильні відповіді:

А(-1;2) А1 (2;3),   В(-2;4)  → В1 (1;5),     С(-1;3)  → С1(2; 4),  

 D(-8;-4) → D1(-5; -3).

 №2

Площі двох квадратів відносяться як 1:4.Знайдіть периметр другого квадрата, якщо периметр  першого дорівнює 8 см. .

 

 Відповідь: 16 см.

№ 3

1.Знайдіть координати точки, симетричної точці А (-3;1) відносно

а) початку координат;       А' (3;-1)

б) осі абсцис;    А' (-3;-1)

с) осі ординат.   А' ( 3;1)

№ 4

 Чи існує паралельне  перенесення,  при якому точка  А (1;3) переходить у точку В(0;2), а точка Д(2;2) переходить у точку С(1;1)?

Відповідь: так,  х1 = х - 1,  у1 = у -1.

№ 5

Укажіть  точку, в яку при повороті навколо точки О (початок координат) на 90° проти годинникової стрілки переходить точка А (3;2) .

Відповідь: А' (-2;3).     

№ 6

Точки А і С симетричні відносно точки P.  А (-3;5), Р(1;-3). Знайдіть координати точки С. 

Відповідь: С(5;-11).

 

Джерела:

https://naurok.com.ua/urok-geometrichni-peretvorennya-130797.html

 

 

 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар